The test. The answer has been confirmed.

Hej hej!

Japp. Idag hade vi so provet. DET var 1 fråga! EN! Tyckte det gick ganska bra förutom att jag glömde skriva om treskifte :S wth

NO varkul idag. Måns och typ Will brände sönder hela deras ställning, den SMÄLTE helt. Förstog inte hur de lyckades, tack vare dem så luktade hela salen äckligt resten av dagen iiiiaaiiiiaai haha

Kom hem, jag och mamma tog en bulle från Lux, mums vaniljbulle!
Sen tog jag en långpromenad med Kira runt ön och till skolan och tillbaka. (Jag glömde svenska boken) Har bestämt mig för att läsa den över helgen. Mamma sa att vi ska se filmen och sen jämföra dem. Kanske bra om man har läst boken då.............



Anledningar varför den är dålig:

1. Själva iden till boken är jättedålig. Man vet redan från början vem som har misshandlat Hilmer. Vad Hilmer är för något, man kan förutspå hela boken tycker jag.

2. Använder samma ord hela tiden!!!! Hur ofta har de inte skrivit ordet teg i boken? Typ 20 millioner gånger.

3. Hela grejen i boken är att de ska hitta var hilmer är. So what, om han ligger i en lövhög eller på mt everest, vem bryr sig!? Det som är intressant är vem som har gjort det, inte var.

4. Boken har ingen spänning

5. Man har inga känslor för karaktärerna. None what so ever.



Såklart är det här bara min uppfattning. Och jag hade ´ju bar aläst till sida 69 och de 10 sista siderna och lite mitt emellan i boken. SÅ alla delar jag har missat kanske är überbra :? Men såklart måste början vara bra för annars läser man inte vidare, tex jag.För att vara ärlig tror jag att anledning boken publicerades var att Mats Wahl är en känd författare. Som Emma sa, om Astrid Lindgren hade skrivit en pruttdålig bok skulle den ha blivit publicerad ändå.

Det var allt för mig,

tack och hej



P.S Hahaha ingen har kommit så här långt, om inte början är bra så läser man inte vidare :P

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Leia

Så lustigt med en enda fråga :D

2009-10-02 @ 21:02:24
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-03 @ 12:05:23
Postat av: Dani

boken söööööög :) <3

2009-10-03 @ 12:13:45
Postat av: Anonym

fin blogg

2009-10-03 @ 15:40:25
URL: http://indas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Write your name here:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras ej)

Do you have a blog?

What's on your mind?

Trackback
RSS 2.0